Stworzyliśmy Polanę, ponieważ kochamy rośliny i chcemy się podzielić z Wami naszą pasją. Zapewniamy, że jesteśmy w stanie zrobić to także na odległość ;-)
Rośliny to jednak bardzo wrażliwy produkt. Z tego względu na każdym etapie obsługi Twojego zamówienia podchodzimy do nich z niezwykłą troską. Zapoznaj się z poniższymi informacjami dotyczącymi całego procesu zamówienia i wysyłki roślin.
Przechowywanie
Wszystkie rośliny przechowujemy w możliwie optymalnych dla nich warunkach i zapewniamy im odpowiednie składniki niezbędne do prawidłowego rozwoju. Nie posiadamy ogromnego magazynu i nie gromadzimy dużego zapasu – preferujemy indywidualne podejście do oferowanych przez nas gatunków oraz powierzonych nam zamówień.
Oferta
Jesteśmy w posiadaniu wszystkich oferowanych przez nas produktów. Staramy się je jak najdokładniej opisać i sfotografować. Oczywiście, zdjęcia roślin przedstawiają jedną, reprezentacyjną dla danej grupy sadzonkę. Z tego względu otrzymany przez Ciebie finalnie produkt może się nieco różnić od przedstawionego na zdjęciu (np. ilością liści lub kwiatów). Zapewniamy jednak, że starannie dobieramy daną grupę, by różnice te były jak najmniejsze.
Oferowane rośliny kategoryzujemy pod kątem wielkości, optymalnego dla nich stanowiska, sposobu opieki czy toksyczności. Jeśli masz w tych zakresach jakieś konkretne oczekiwania, możesz użyć filtrów dostępnych na naszej stronie.
Jeśli nie możesz znaleźć na naszej stronie jakiegoś poszukiwanego przez siebie gatunku skontaktuj się z nami [dane kontaktowe]. Być może będziemy w stanie go dla Ciebie zdobyć :-)
Pakowanie
W tym zakresie (ale nie tylko!) jesteśmy specjalistami :-) Przed wysyłką podlejemy rośliny, by nie narazić ich na wysuszenie w transporcie. Następnie spakujemy w taki sposób, by ryzyko ich uszkodzenia było jak najmniejsze. Korzystamy z wysokiej jakości kartonów, wypełniaczy oraz heat packów, które w razie konieczności zapewnią Twojej roślinie odpowiednią temperaturę w transporcie.
Nie możemy jednak obiecać niemożliwego – niektóre rośliny są zdecydowanie za duże lub zbyt wrażliwe, by wysłać je firmą kurierską. Z tego względu niektóre okazy dostępne są tylko z opcją odbioru osobistego w naszym sklepie lub dostawy na terenie Poznania i okolic (miejscowości do których możemy dowieźć zamówienie znajdziesz [tutaj]).
Nadanie
Bezpieczny dla rośliny transport powinien trwać jak najkrócej. Nie możemy więc ryzykować, że paczka z rośliną utknie w sortowni firmy kurierskiej w weekend. Z tego względu nadania roślin przez firmę kurierską realizujemy tylko od poniedziałku do środy. W praktyce oznacza to, że złożone przez Ciebie w czwartek zamówienie wyślemy dopiero w kolejny poniedziałek – nawet jeśli wydaje się to długo to uwierz nam, że dla bezpieczeństwa roślin warto poczekać. Do momentu wysyłki zaopiekujemy się troskliwie Twoją rośliną.
Jeśli natomiast jesteś z Poznania lub okolic i wybierzesz dostawę przez lokalnego przewoźnika, skontaktujemy się z Tobą po przyjęciu zamówienia do realizacji i wspólnie ustalimy termin i dwugodzinny przedział czasowy dostawy.
Dostawa
Doręczenie to finalny etap podróży Twojej rośliny. Przede wszystkim, spróbuj odebrać paczkę jak najszybciej. Podczas doręczenia, w obecności kuriera koniecznie sprawdź paczkę pod kątem potencjalnych uszkodzeń i zgnieceń. Jeśli takie zauważysz, spisz z kurierem odpowiedni protokół szkody. Na koniec, jak najszybciej rozpakuj paczkę :-)
Pierwsze dni
Po otrzymaniu paczki rozpakuj swoją roślinę z wszystkich zabezpieczeń i ustaw w docelowym dla niej miejscu. Przede wszystkim sprawdź wilgotność podłoża – roślina być może od razu będzie potrzebowała podlania. Sadzonka następnie potrzebuje kilku dni na aklimatyzację, już podczas których możesz się nią opiekować zgodnie z zaleceniami dla danego gatunku.
Podłoże, w którym otrzymasz roślinę jest podłożem produkcyjnym. Wkrótce po aklimatyzacji rośliny w nowym miejscu warto rozważyć jej przesadzenie do podłoża zapewniającego więcej składników odżywczych i odpowiedniego dla danego gatunku. Zapewnisz w ten sposób swojej roślinie optymalne warunki na dłuższy czas.
Pamiętajmy, że rośliny to organizmy żywe. Niezależnie od warunków, jakie im zapewnimy w paczce, proces transportu i tak będzie dla nich „stresujący”, zwłaszcza jeśli warunki w jego trakcie się zmienią (np. temperatury). Transport nie jest więc niebezpieczny dla roślin, może jednak spowodować pewne niepokojące na pierwszy rzut oka objawy, jak np. kilka opadniętych liści, czy podsuszone końcówki. Te sytuacje są naturalne i dopuszczalne.
Jesteśmy przekonani, że zakupione rośliny pięknie wpasują się w Twoje wnętrza oraz wzbogacą Twoją kolekcję. Będą również świetnie rozwijały się w warunkach, jakie wspólnie im zapewnimy. Jeśli w którymkolwiek momencie stan Twojej rośliny zacznie Cię niepokoić, skontaktuj się z nami [dane kontaktowe].