Często zadawane pytania

Poniżej znajdziesz przygotowane przez nas odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania, dotyczące zakupów na naszej Polanie.

Kliknij na interesującym Ciebie pytaniu:

 

KONTO

 

PRODUKTY

 

ZAMÓWIENIE

 

PŁATNOŚĆ

 

DOSTAWA

 

ZWROTY

 

REKLAMACJE

 

 


 

Jak są przetwarzane moje dane osobowe?

 

Zasady przetwarzania danych osobowych przez Polana u Barana – Dawid Baran zostały opisane w naszej „Polityce prywatności”. Możesz się z nim zapoznać [tutaj].

 


  

Jak zmienić adres e-mail?

 

Użyj w tym celu opcji ‘Edycja profilu’ po zalogowaniu na swoje konto. Możesz tutaj także zmienić inne podane dane oraz ustawienia subskrypcji newslettera.

 


  

Jak potwierdzić chęć rejestracji konta?

 

Do pełnej rejestracji konta wymagane jest potwierdzenie poprzez kliknięcie w link aktywacyjny, jaki otrzymasz na wskazany podczas rejestracji adres e-mail.

 


  

Co zrobić, jeśli nie otrzymałem linka do aktywacji konta?

 

Wiadomość powinna była zostać wysłana niezwłocznie po zarejestrowaniu przez Ciebie konta. Jeśli nie otrzymasz jej w ciągu kilku minut sprawdź wszystkie foldery w swojej poczcie e-mail (w tym przede wszystkim SPAM). Jeśli nie ma tam wiadomości skontaktuj się z nami – wygenerujemy wiadomość jeszcze raz.

 


  

Jak zmienić dane na moim koncie?

 

Użyj w tym celu opcji ‘Edycja profilu’ po zalogowaniu na swoje konto. Możesz tutaj zmienić adres e-mail, inne podane dane oraz ustawienia subskrypcji newslettera. Na bieżąco możesz również edytować swoje adresy.

 


  

Czy muszę się rejestrować, żeby zrobić zakupy?

 

Nie, nie ma takiej konieczności.

 


 

Jak usunąć subskrypcję newslettera?

 

W tym celu zaloguj się na swoje konto i użyj opcji ‘Edycja profilu’ lub prześlij na nasz adres e-mail: online@polanaubarana.pl odpowiednią dyspozycję – nadawcą powinien być adres e-mail, którego subskrypcja dotyczy.

 


 

Gatunek rośliny którego poszukuję nie jest aktualnie dostępny – co zrobić?

 

Skontaktuj się z nami – spróbujemy go dla Ciebie zdobyć :-)

 


 

W jaki sposób mam dbać o moją roślinę?

 

Jest to uzależnione przede wszystkim od gatunku rośliny. Skontaktuj się z nami jeśli masz trudności w uzyskaniu tych informacji – doradzimy :-)

 


 

Czy mogę zamówić z wysyłką las w szkle?

 

Nie ma możliwości, by wysłać las w szkle firmą kurierską poza rejon Poznania. Jest to zbyt wrażliwa konstrukcja i byłoby to zbyt niebezpieczne. Lasy w szkle możesz odebrać osobiście w naszym sklepie stacjonarnym. Możemy go również dostarczyć, jeśli mieszkasz w Poznaniu lub jego okolicach.

 


  

Jak dbać o mój las w szkle?

 

Wbrew pozorom nie jest to zbyt trudne. Komplet niezbędnych informacji znajdziesz w przygotowanej przez nas instrukcji, jaką otrzymasz ze swoim słojem.

 


  

Dlaczego nie mogę zamówić z wysyłką niektórych produktów?

 

Ograniczyliśmy możliwość wysyłki niektórych produktów (takich jak duże lub zbyt wrażliwe rośliny, lasy w szkle, duże i ciężkie donice i osłonki), których transport byłby zbyt dużym ryzykiem. Większość z tych produktów możemy jednak dostarczyć na terenie Poznania i okolic. Są one również dostępne w opcji odbioru osobistego.

 


 

Dlaczego wysyłka roślin nie odbywa się codziennie?

 

Transport roślin (a więc trzymanie rośliny w zamkniętej paczce) powinien być tak krótki, jak to możliwe. Nie chcemy ryzykować tego, że paczka utknie w sortowni firmy kurierskiej na weekend, więc wysyłki realizujemy tylko do środy.

 


 

Czy mam przesadzić roślinę, którą otrzymałem?

 

Tak, warto to zrobić. Podłoże, w którym otrzymasz swoją roślinę jest podłożem produkcyjnym, które nie jest przeznaczone do dłuższej hodowli. Rekomendujemy przesadzenie rośliny do podłoża odpowiedniego dla danego gatunku.

 


 

Czym różni się doniczka od osłonki?

 

Roślinę możesz przesadzić bezpośrednio do doniczki, ponieważ posiada ona otwór dnie, który będzie odprowadzał nadmiar wody. Osłonka służy jedynie jako przedmiot, w którym możesz umieścić posadzoną w – najczęściej plastikowej – doniczce roślinę :-)

 


  

Dlaczego otrzymana przeze mnie roślina wygląda inaczej niż ta na zdjęciu?

 

Prezentowane na naszej stronie zdjęcia roślin są zdjęciami jednej, stanowiącej reprezentantkę danej grupy, sadzonki. Grupy starannie dobieramy tak, by różnice były jak najmniejsze. Jednocześnie, wysyłając rośliny wybieramy najbardziej okazałe i dorodne.

 


 

Jak mogę wykorzystać kartę podarunkową?

 

Nasze karty podarunkowe można wykorzystać zarówno w sklepie online, jak i stacjonarnym. W obu przypadkach kluczowy jest kod, który znajduje się na danej karcie. Wprowadź go w formularzu zamówienia lub okaż przy kasie naszego sklepu stacjonarnego.

 


 

Jak otrzymam zamówioną kartę podarunkową?

 

Są dwie możliwości:

- forma papierowa – wyślemy ją na wskazany przez Ciebie adres

- forma elektroniczna – skan karty wyślemy na wskazany przez Ciebie adres e-mail.

Preferowaną przez Ciebie formę wysyłki określ podczas składania zamówienia.

 


  

Kiedy otrzymam potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji?

 

To zależy od wybranej przez Ciebie formy płatności:

- szybka płatność za pośrednictwem Operatora płatności – wiadomość zostanie wysłana automatycznie po potwierdzeniu płatności przez operatora (kilka minut po jej poprawnym dokonaniu)

- przelew – zamówienie potwierdzimy niezwłocznie po zaksięgowaniu płatności na naszym koncie.

 


  

Co oznacza, że zamówienie ma status „W trakcie kompletowania”?

 

Status ten oznacza, że paczka z Twoim zamówieniem jest przygotowywana i zostanie nadana w danym dniu.

 


 

Co zrobić, jeśli nie otrzymałem potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji?

 

Sprawdź folder SPAM, ponieważ wiadomość mogła zostać do niego skierowana. Jeśli i tam jej nie ma, status zamówienia możesz sprawdzić na naszej stronie. Oczywiście, z jakimkolwiek pytaniem możesz się również zwrócić bezpośrednio do nas.

 


  

Jak sprawdzić status zamówienia, jeśli dokonałem zakupu bez rejestracji?

 

W tym celu użyj linka otrzymanego w wiadomości potwierdzającej złożenie zamówienia. Następnie, na naszej stronie wprowadź kod weryfikacyjny, jaki również otrzymasz na wskazany w zamówieniu adres e-mail.

 


  

Czy mogę zamówić wysyłkę w formie prezentu?

 

Oczywiście, możemy przygotować paczkę w formie prezentu. Skontaktuj się z nami po złożeniu zamówienia i ustalimy wszystkie szczegóły.

 


 

Czy wszystkie produkty dostępne są także stacjonarnie?

 

Oferta Polany online i naszego sklepu stacjonarnego jest podobna, może się jednak nieco różnić.

 


 

Jak otrzymać fakturę?

 

Podczas składania zamówienia, w kroku 2 („Twoje dane”) zaznacz, że kupujesz jako Firma. Wprowadź także wszystkie dane niezbędne do wystawienia faktury. Pamiętaj, że zgodnie z polskim prawem, przy zakupach do 450 PLN paragon z numerem NIP jest równoważny fakturze uproszczonej.

 


 

Jak otrzymać fakturę proforma?

 

Złóż zamówienie z opcją płatności przelewem i wprowadź wszystkie dane niezbędne do wystawienia faktury. Następnie, w komentarzach do zamówienia lub w osobnej wiadomości e-mail prześlij nam informację o konieczności wysiawienia faktury proforma.

 


 

Jak wykorzystać rabat?

 

Jeśli posiadasz jakiś kod rabatowy, wprowadź go w koszyku podczas składania zamówienia. Pamiętaj, że zamówienie musi spełnić warunki umożliwiające wykorzystanie danego kodu.

 


  

W jaki sposób mogę dokonać płatności?

 

Umożliwiamy następujące opcje płatności:

  • szybka płatność elektroniczna (tzn. pay by click) za pośrednictwem operatora Autopay S.A.
    • możesz w ten sposób zapłacić za pomocą przelewu (z jednego z banków oferujących szybkie płatności internetowe), kartą, Google Pay, Apple Pay lub PayPo
  • przelew tradycyjny.

Płatność za pobraniem nie jest aktualnie dostępna.

 


 

Jak zapłacić zwykłym przelewem?

 

Wybierz tę opcję podczas składania zamówienia. W wiadomości potwierdzającej złożenie zamówienia otrzymać nasze dane do płatności. W tytule przelewu umieść numer złożonego zamówienia.

Nasz numer konta do płatności to: 68 1240 6609 1111 0010 9823 5158, odbiorca: Polana u Barana - Dawid Baran.

 


  

Co zrobić, jeśli płatność elektroniczna nie powiodła się?

 

Podczas składania zamówienia zostaniesz automatycznie przekierowany na stronę Autopay (autopay.pl). Jeśli płatność na tym etapie nie powiodła się, masz następnie dwa dni, żeby ją ponowić. W tym celu zaloguj się na swoje konto i wybierz opcję ‘opłać’ przy tym zamówieniu.

 


 

Czy za zamówienie mogę zapłacić kartą podarunkową?

 

Oczywiście, jest taka możliwość. W tym celu, podczas składania zamówienia wybierz opcję ‘Mam kod rabatowy’ i wprowadź tam kod swojej karty. Pamiętaj, że wartość zamówienia powinna być równa lub wyższa od wartości vouchera. Kartę podarunkową możesz wykorzystać także w naszym sklepie stacjonarnym.

 


 

Jaki jest czas realizacji zamówienia?

 

Czas realizacji zamówienia zależy od wybranych przez Ciebie produktów. Podczas składania zamówienia otrzymasz informację o planowanym czasie jego realizacji. Jeśli zamawiasz kilka produktów, paczka zostanie wysłana zgodnie z terminem realizacji chronologicznie ostatniego produktu.

Pamiętaj, że czas realizacji zamówienia liczy się od momentu zaksięgowania płatności na naszym koncie.


 

Jaką formę dostawy mogę wybrać?

 

Możesz wybrać dostawę przez firmę kurierską, dowóz na terenie Poznania i okolic przez lokalnego przewoźnika kurierskiego, odbiór osobisty albo dostawę paletową.

 


  

Jakie są koszty wysyłki?

 

Koszt wysyłki zależny jest od metody dostawy:

  • kurier (mała paczka): 20 PLN
  • kurier (duża paczka): 30-100 PLN (dot. niektórych dużych roślin)
  • dostawa na terenie Poznania i okolic (duże rośliny): 50 PLN
  • dostawa paletowa (duże rośliny): od 200 PLN
  • odbiór osobisty: 0 PLN

 


 

Jak mogę śledzić dostawę mojej paczki?

 

Dla paczek wysłanych przez firmę kurierską, po nadaniu wyślemy na Twój adres e-mail numer paczki. Zamówienia z opcją dostawy w Poznaniu będą doręczone w dniu nadania, który wspólnie ustalimy po złożeniu przez Ciebie zamówienia.

 


 

Czy mogę wybrać konkretny dzień dostawy?

 

Przesyłki wysłane przez firmę kurierską są w większości doręczane w kolejnym dniu roboczym. Niestety nie mamy tutaj możliwości wyboru dnia dostawy. Już po nadaniu możesz to ustalić bezpośrednio z firmą kurierską. Pamiętaj jednak, że rośliny żywe nie powinny być zbyt długo przechowywane w zamkniętej paczce, a każdy dzień opóźnienia w doręczeniu może spowodować nieodwracalne szkody. W przypadku dowozu na terenie Poznania, wspólnie ustalimy datę dostawy Twojego zamówienia.

 


 

Czy mogę zmienić adres dostawy?

 

Adres dostawy możesz zmienić do momentu wysyłki przez nas zamówienia (o czym poinformujemy się w odpowiedniej wiadomości e-mail).

 


 

Gdzie mogę odebrać zamówienie osobiście?

 

Polana mieści się oczywiście na Polance :-)

Zamówienia z odbiorem osobistym są dostępne do odbioru najczęściej w czwartki i piątki. Zapraszamy do naszego sklepu stacjonarnego – ul. Katowicka 81C/106 (przy placu z fontanną) w Poznaniu (61-131) w godzinach 11:00 - 19:00.

Twoje zamówienie musi jednak zostać tam najpierw dostarczone, więc z odbiorem poczekaj aż otrzymasz wiadomość e-mail potwierdzającą gotowość zamówienia do odbioru.

 


 

Ile mam czasu na odbiór osobisty zamówienia?

 

Zamówienie będzie oczekiwało na Ciebie przez 2 dni od wysłania przez nas wiadomości o gotowości zamówienia do odbioru. Skontaktuj się z nami jeśli w tym czasie nie masz możliwości odbioru.

 


 

Co zrobić, jeśli otrzymam uszkodzoną paczkę?

 

Jeśli uszkodzenia są widoczne już podczas doręczenia (uszkodzenia i zgniecenia) spisz z kurierem odpowiedni protokół – koniecznie jeszcze w trakcie doręczenia. Następnie odbierz paczkę i sprawdź, czy zawartość również została uszkodzona. Następnie jak najszybciej skontaktuj się z nami. Jeśli z zewnątrz wszystko jest w porządku, ale po rozpakowaniu okazuje się, że zawartość paczki jest uszkodzona również skontaktuj się z nami.

 


 

W jakich miejscowościach mogę zamówić dowóz?

 

Dowóz zamówienia przez lokalnego przewoźnika możliwy jest dla następujących miejscowości:

Poznań, Baranowo, Bolechowo, Bolechowo-Osiedle, Bolechówko, Chyby, Czerwonak, Gądki, Janikowo, Jaryszki, Jasin, Jelonek, Kicin, Kleszczewo, Kobylnica, Komorniki, Koziegłowy, Kórnik, Kórnik (Bnin), Luboń, Owińska, Paczkowo, Plewiska, Przeżmierowo, Rokietnica, Sady, Suchy Las, Swarzędz, Tarnowo Podgórne, Tulce, Wysogotowo, Złotniki

 


 

Co zrobić, jeśli nie mogę odebrać zamówienia w ustalonym terminie?

 

Po prostu skontaktuj się z nami, a wspólnie znajdziemy rozwiązanie :-)

 


 

Czy mogę zwrócić moje zamówienie?

 

Oczywiście, na zwrot swojego zamówienia masz 14 dni od daty otrzymania paczki. Pamiętaj jednak, że ze względu na swoją specyfikę rośliny żywe wyłączone są z prawa zwrotu.

 


 

W jaki sposób otrzymam zwrot płatności?

 

Analogicznie do metody płatności. Jeśli płaciłeś kartą, środki zostaną zwrócone na rachunek przypisany do tej karty.

 


 

W jaki sposób otrzymam zwrot płatności, jeśli płaciłem kartą podarunkową?

 

Zwrot płatności odbędzie się również na kartę podarunkową, z 1-miesięcznym terminem ważności.

 


 

Czy mogę dokonać zwrotu w sklepie stacjonarnym?

 

Oczywiście, istnieje taka możliwość. Dostarcz zwracane produkty do sklepu stacjonarnego, razem z formularzem zwrotu. Maksymalnie w ciągu 7 dni zlecimy zwrot płatności.

 


 

W jaki sposób zareklamować towar?

 

W pierwszej kolejności skontaktuj się z nami (mailowo lub przez formularz kontaktowy). Napisz, którego zamówienia i produktu dotyczy zgłoszenie oraz dokładnie opisz sytuację. Jeśli masz taką możliwość, od razu załącz zdjęcia. W odpowiedzi poinformujemy Cię o dalszych krokach. Jeśli rozpatrzenie reklamacji będzie wymagało oględzin produktu, umówimy kuriera, który odbierze od Ciebie przesyłkę z produktem na nasz koszt.

 


  

Kiedy moja reklamacja zostanie rozpatrzona?

 

Jak najszybciej, nie później niż w ustawowym terminie 30 dni od daty otrzymania Twojego zgłoszenia.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl